Αρχική



Κατάλογοι



Επ. Εκδηλώσεις



Βιβλία



Αρχείο



Επικοινωνία






 

$

 








Η ιδιότητα του Οδοντίατρου


- Το ότι ήσασταν οδοντίατρος σας βοήθησε ;

- Μάλλον το αντίθετο. Αυτή είναι η αίσθησή μου.


- Εννοείτε τον τρόπο που σας υποδέχτηκε η αγορά ή τους συναδέλφους;

- Σαφέστατα εννοώ την αγορά. Ήταν τα πάντα εχθρικά. Δεν νομίζω ότι η αγορά με είδε με καλό μάτι από την αρχή. Ακόμα κι αργότερα, όταν είδε το πώς κινούμαι στο χώρο, ήταν αρνητική.


- Κι όμως στο συγκεκριμένο χώρο έχουν δραστηριοποιηθεί κι άλλοι οδοντίατροι. Δεν θα έπρεπε να τους ξενίσει το γεγονός ότι μπήκε ένας ακόμα.

- Ναι αλλά οι συνάδελφοι που έχουν δραστηριοποιηθεί δεν ξέρω αν ήρθαν σε ευθεία σύγκρουση με το ευρύ κοινό των εμπόρων.

Δηλαδή μπορεί να πουλάει ένας συνάδελφος ένα συγκεκριμένο μηχάνημα που να είναι μεν καλό, αλλά να αποσπά ένα μικρό κομμάτι της αγοράς, χωρίς να ενοχλεί ή να ανησυχεί τους υπόλοιπους.

Αντιθέτως εγώ είχα σκοπό να επεκταθώ εκτός από το μηχάνημα και σε όλη τη γκάμα των συσκευών και σε κάποια φάση ο συνάδελφός μου επεκτάθηκε και στα υλικά, αν και επ' αυτού είχα τις αντιρρήσεις μου.


- Είναι όμως επικερδής χώρος τα υλικά.

-Τρομακτικά επικερδής. Αλλά και στις μικροσυσκευές έχω συναντήσει περιπτώσεις που η εδώ τιμή είναι 100% πάνω από την εισαγόμενη.

Τα υλικά έχουν το καλό ότι δεν έχουν μεγάλο κόστος, ενώ στο μηχάνημα μπορεί να συμβούν διάφορα, που να έχουν σχέση με το ίδιο το μηχάνημα, με τους τεχνίτες κλπ.

Το μηχάνημα είναι πιο απαιτητικό. Χρειάζεται περισσότερη υπευθυνότητα και οργάνωση.



Οι τεχνίτες


- Βέβαια υπάρχουν και επιχειρήσεις που πουλάνε μηχανήματα και χρησιμοποιούν για το service εξωτερικούς τεχνίτες.

- Εκεί είναι το μεγάλο λάθος. Ειδικά για τους τεχνίτες που είναι εμπειρικοί και δεν ξέρω σε τί επίπεδο γνώσεων έχουν φτάσει. Έχω συναντήσει βέβαια και εξαιρετικούς τεχνίτες, αλλά ο καθένας μπορεί να ονομάζει τον εαυτό του τεχνίτη.

Κάτι τέτοιο συνέβη και σ' εμένα. Να φανταστείτε δε ότι τον τεχνίτη με τον οποίο συνεργάστηκα, μου τον είχαν συστήσει και δεν τον διάλεξα στην τύχη. Σκεφτόμουν δε σε μία φάση να του αναθέσω και τις αλλαγές που ήθελα να κάνω στο ιατρείο μου. Ευτυχώς τελικά που δεν έγινε.

Σε αυτό το θέμα νομίζω ότι χρειάζεται μία μεγάλη πίεση εκ μέρους των γιατρών, για να υπάρχουν πραγματικά καλοί τεχνίτες. Όχι ότι δεν υπάρχουν τέτοιοι, το ξαναλέω για να μην παρεξηγηθώ.


-Αναφέρεσθε σε τεχνίτες που εργάζονται ενταγμένοι σε κάποια εταιρεία ή σε αυτούς που εργάζονται εκτός εταιρειών;

- Και οι εκτός των εταιρειών, από κάποια εταιρεία ξεκίνησαν.


- Αυτοί οι τεχνίτες παρακολουθούν τις εξελίξεις, τις νέες τεχνολογίες που εισάγονται στα μηχανήματα ;

- Πρώτα απ' όλα πείτε μου εσείς, πώς άνθρωποι που δεν γνωρίζουν αγγλικά, θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις; Δεν ξέρω για το σύνολο, αλλά τουλάχιστον εγώ δε συνάντησα τεχνίτη που να ξέρει αγγλικά. Ελπίζω αυτό το πρόβλημα να λυθεί σταδιακά, γιατί έχω ακούσει ότι τα ΤΕΙ βγάζουν πλέον τέτοιους τεχνίτες.

Και αναφέρθηκα στα Αγγλικά επειδή ακόμα κι εγώ πού έχω ζήσει στην Αμερική 7 χρόνια, συναντώ τεχνικούς όρους στα Αγγλικά που με δυσκολεύουν να τους μεταφράσω.

Τουλάχιστον όσοι τεχνίτες διατηρούν τη σχέση τους με μία εταιρεία - γνωρίζω και θα αναφερθώ στο δικό μου παράδειγμα - υφίστανται κάποια επιμόρφωση.

Εγώ είχα από το συμβόλαιό μου αναλάβει την υποχρέωση, να στέλνω τον τεχνίτη μου για μία εβδομάδα το χρόνο, να παρακολουθεί κάποια σεμινάρια.

Πάντως όταν τον έστειλα, γύρισε πίσω σε τρεις μέρες λέγοντάς μου " Έλα μωρέ, αυτά που μας έλεγαν, εγώ τα ήξερα". Το τί ξέρει όμως ένας τεχνίτης φαίνεται στην πράξη τελικά.



Τα χαρακτηριστικά της αγοράς


 - Την αγορά πώς θα την χαρακτηρίζατε; Είναι κορεσμένη, πιέζεται από την οικονομική συγκυρία, αλλάζουν εύκολα χέρια οι αντιπροσωπείες, κυριαρχείται από ορισμένες μεγάλες επιχειρήσεις, πώς είναι το τοπίο;

- Θα συμφωνήσω μαζί σας στο ότι υπήρχε μεγάλη οικονομική κρίση τελευταία.

Μετά είναι πολύ δύσκολη η χρηματοδότηση. Μπορεί να λένε για δάνεια, αλλά όταν απευθύνεσαι στις τράπεζες για να πάρεις δάνειο, θα πρέπει να έχεις περιουσία. Αν έχεις, τότε σου το δίνουν πολύ πιο εύκολα, σε σύγκριση με παλαιότερες εποχές.

Εγώ είχα ορισμένους πελάτες που τους έχασα, γιατί θα έπρεπε για να πάρουν δάνειο να υπογράψω εγώ ως εγγυητής, κάτι που δεν μπορούσα να δεχτώ.

Ίσως οι μεγάλες εταιρείες να έχουν τη δυνατότητα και της αυτοχρηματοδότησης ή να παίρνουν τα ρίσκα τους. Δεν το γνωρίζω. Θεωρώ λοιπόν ότι οικονομικά η αγορά είναι πάρα πολύ δύσκολη.

Κάποιες εταιρείες έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς, που αυτό χτυπιέται δύσκολα, είτε γιατί είναι πολύ παλιές, είτε γιατί τα μηχανήματά τους είναι καλύτερα, είτε γιατί έχουν αποκτήσει ένα όνομα, είτε γιατί έχουν τη δυνατότητα της διαφήμισης.

Θα πρέπει να υπάρχει επαρκές οικονομικό υπόβαθρο από πίσω. Όταν κάποιος παίρνει μία αντιπροσωπεία, όπως εγώ την πήρα από τον Παντελίδη, θα πρέπει να βλέπει σε βάθος χρόνου. Να μην περιμένει ότι σε λίγες εβδομάδες θα πουλήσει μηχανήματα και να βασιστεί πάνω σε αυτό.

Εγώ έτσι το είχα δει. Σε βάθος χρόνου. Και ξεκίνησα καλά.

Ενώ το πρώτο εξάμηνο δεν είχα πουλήσει ούτε ένα μηχάνημα, μετά υπήρξε τέτοια κίνηση, που στο τέλος του χρόνου υπήρξε κέρδος. Για μένα που είχα βάλει ως στόχο 2-3 χρόνων, το να βγάλω κάτι. Ήταν όμως επίτευγμα σε μία δύσκολη εποχή όπως η σημερινή, γι' αυτό θεωρώ απαραίτητο να υπάρχει σχεδιασμός που να προβλέπει το βάθος χρόνου.

Φυσικά παίζει ρόλο και το όνομα του μηχανήματος. Αν η αντιπροσωπεία αλλάζει χέρια κάθε χρόνο, ο άλλος σκέφτεται ότι θα πρέπει να υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το μηχάνημα.

Ο οδοντίατρος θέλει μία σταθερότητα και την εξασφάλιση του service μετά από την πώληση και δεν τον κατηγορώ γι' αυτό.

Εμένα με ενδιαφέρει το όνομά μου και ως γιατρός και ως έμπορος, γι' αυτό ακόμα και μετά από το κλείσιμο της εταιρείας βρήκα άλλον τεχνίτη και τον έστελνα όπου χρειαζόταν, μέχρι που η κατασκευάστρια εταιρεία ανέλαβε η ίδια το θέμα.



Η αντιμετώπιση των συναδέλφων


- Η ιδιότητα του οδοντιάτρου που έχετε, θα πρέπει να λειτούργησε ως μία μορφή εγγύησης για τους συναδέλφους, έτσι δεν είναι ; Δεν είστε κάποιος ο οποίος εισήλθε στην αγορά για να διαγράψει μία διαδρομή και υπήρχε κίνδυνος να εξαφανιστείτε. Εσείς είστε "μόνιμος κάτοικος" της Οδοντιατρικής.

- Αυτό λειτούργησε άλλοτε εντελώς θετικά και άλλοτε εντελώς αρνητικά.

Σε άλλους συναδέλφους υπήρχε μία αντιμετώπιση του τύπου : "Είσαι συνάδελφος, επομένως δεν με κοροϊδεύεις, σε πιστεύω". Άλλοι συνάδελφοι το είδαν διαφορετικά : "Τί ξέρεις εσύ από μηχανήματα, τί δουλειά έχεις εσύ εδώ, γιατί ασχολείσαι, μήπως δεν είχες δουλειά στο ιατρείο, μήπως το έκλεισες;"

Δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι αυτό μπορεί να αποτελεί το μεράκι ενός ανθρώπου, ότι μπορεί να είναι μία παράλληλη δραστηριότητα και δεν υπονοούνται άλλα πράγματα.

Χαρακτηριστικά με ρώτησε κάποιος στο ιατρείο, του οποίου δεν θα αναφέρω το όνομα, "Γιατρέ μου, γιατί ασχολήθηκες αφού το ιατρείο σου είναι κάθε μέρα γεμάτο;"

Μα δεν ασχολήθηκα για να βγάλω χρήματα για τα χρήματα.

Σίγουρα δεν το έκανα και για να κάνω αγαθοεργίες. Όμως ασχολήθηκα με αυτό, όπως έχω ασχοληθεί και με τόσα άλλα πράγματα στη ζωή μου.

Ήθελα να δώσω άλλη μία διέξοδο στον ελεύθερο χρόνο μου, αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα έβλεπα τον εαυτό μου έτσι όπως κατάντησα στο τέλος να είμαι μέσα στην εταιρεία, με τόσο ενεργό ρόλο. Αυτό ναι, με κούρασε.

Εγώ έβλεπα τον εαυτό μου σαν μέτοχο μιας εταιρείας, σωστά οργανωμένης, που σέβεται τον πελάτη, με σωστές after sales υπηρεσίες.


Είχα εδώ εχθές έναν τεχνίτη, που μου είπε για μια εταιρεία : "Ας αγοράσει πρώτα κάποιος μηχάνημα από αυτή την εταιρεία και μετά ας έρθει να μου πει πόσο θα το πληρώνει". Δηλαδή δεν είναι μόνο το τί αγοράζεις, είναι και το τί πληρώνεις μετά. Μήπως σε ορισμένες περιπτώσεις το κέρδος βγαίνει από αυτά που θα πληρώσεις μετά;

Εγώ δεν το είχα υπ' όψη μου αυτό. Πάντα ήθελα να μπορώ να σε κοιτάξω στα μάτια. Και μην ξεχνάτε ότι εγώ είχα το "μίασμα" ότι ήμουν οδοντίατρος. Αν ερχόταν κάποτε κάποιος και μου έλεγε "Μα το συνάδελφο πήγες να κοροϊδέψεις;"  Αυτό δεν θα μπορούσα να το αντέξω.


- Πάντως υπάρχουν κι άλλοι συνάδελφοι οι οποίοι έχουν δραστηριοποιηθεί στο χώρο της αγοράς κατά καιρούς και κάποιοι από αυτούς με καλά αποτελέσματα.

- Κατά βάση πιστεύω ότι ο οδοντίατρος δεν είναι και έμπορος. Νομίζω ότι και η ίδια η αγορά μας αποδιώχνει.

Ξέρετε κάποιες φορές ένοιωσα ότι ο Έλληνας αποδέχεται την κοροϊδία. Για παράδειγμα, αν συζητώντας με κάποιο συνάδελφο, του πεις ότι αυτό το μηχάνημα δεν κάνει για σένα, δεν θα το εκτιμήσει. Θα σκεφτεί ότι κάτι άλλο κρύβεται πίσω από τη συμβουλή σου.

Συγκεκριμένα, όταν έκλεινα την εταιρεία, είχα κάποιο εμπόρευμα που έπρεπε για λόγους εφορίας να βγάλω από πάνω μου. Είχα  μία έδρα και έβαλα μία αγγελία ότι τη δίνω στην τιμή του κόστους της. Πραγματικά, πιστέψτε με, με τιμολόγια στην τιμή του κόστους της. Έρχεται λοιπόν ο συνάδελφος και μου λέει : "Όχι, έχεις ψεύτικα τιμολόγια, γι' αυτό μου τη δίνεις τόσο. Μπορείς να μου την κατεβάσεις πιο κάτω".

Του απάντησα ότι η εφορία δεν μου επιτρέπει να την πουλήσω χαμηλότερα κι αν ήταν να την πουλήσω χαμηλότερα, προτιμούσα να την κρατήσω για τον εαυτό μου.

Δηλαδή έχει περάσει αυτό στους συναδέλφους. Ότι όλοι μας κοροϊδεύουν και πρέπει να αντιδρούμε και να αμφισβητούμε τα πάντα.



Οι Οδοντίατροι ως πελάτες


- Αλήθεια, πώς σας φάνηκαν οι οδοντίατροι, ως πελάτες;

- Καλοπροαίρετοι θα έλεγα, αλλά με μεγάλη άγνοια. Σαν κι αυτό που λέγεται στα συνεργεία : "Πάρε το αυτοκίνητο του γιατρού, κάνε ότι θέλεις, χρέωσέ του όσο θέλεις και είσαι εντάξει!"

Με άγχος για το μέλλον, πληροφορημένοι σε λάθος κατεύθυνση. Οι περισσότεροι δεν έχουν την πονηριά μέσα τους. Θέλουν να αγοράσουν πιστεύοντας ότι το ακριβό μηχάνημα θα τους κάνει καλύτερους γιατρούς. Δεν ξέρουν όμως τί θέλουν να αγοράσουν.

Δεν βρέθηκε ένας καθηγητής να τους εξηγήσει, ότι αφού δημιουργήσεις ένα ευχάριστο και σωστά εξοπλισμένο περιβάλλον εργασίας, από εκεί και πέρα οι γνώσεις σου είναι αυτές που θα μετρήσουν και όχι αυτά που σε περιβάλλουν.

Οι συνάδελφοι εξαντλούσαν τα όρια των οικονομικών τους δυνατοτήτων. Ήσαν διατεθειμένοι να δώσουν ολοένα και περισσότερα χρήματα.

Δεν ήσαν "ξύπνιοι". Όχι ότι είδα κανέναν χαζό, εννοώ ότι δεν ήσαν πελάτες που ήξεραν να επιλέξουν ποιο μηχάνημα ήταν το κατάλληλο για τις πραγματικές τους ανάγκες. Δεν ήξεραν να εντοπίσουν το μηχάνημα που δεν θα ήταν ούτε κάτι παραπάνω, ούτε κάτι λιγότερο από αυτό που χρειαζόντουσαν.

Δεν ήξεραν τί αγόραζαν και δεν ήσαν σίγουροι γιατί το αγόραζαν. Είχαν την εντύπωση ότι  αν είναι ακριβό, θα το καταλάβει και ο ασθενής .


- Στην προσπάθεια που ξεκινήσαμε στην τοποθεσία μας, για να μειώσουμε την άγνοια των συναδέλφων όταν επιλέγουν ένα μηχάνημα, αναζητήσαμε, αλλά δεν βρήκαμε αρωγούς στο χώρο της αγοράς.

- Δεν με εκπλήσσει.

Επιτρέψτε μου όμως να προσθέσω σ' αυτά που έλεγα, ότι ο συνάδελφος θα πρέπει να προβλέψει και για πόσα χρόνια θα έχει το μηχάνημα που θα του κοστίσει το άλφα ποσό. Είναι κι αυτό μία παράμετρος που δεν εξετάζουμε ποτέ.

Εγώ πήρα τα Ritter. Πανάκριβα μηχανήματα. Δεν μπορώ να πω ότι είχα ποτέ προβλήματα, αλλά μετά από 18 χρόνια ήταν πια άχρηστα, όχι γιατί έπαψαν να λειτουργούν, αλλά γιατί με τον καιρό απαξιώθηκαν μέσα στο χώρο και στη δική μου ψυχική διάθεση.

Ο χρόνος κουράζει και να φανταστείτε ότι έχω κάνει 3 φορές ανακαίνιση και ετοιμάζομαι για την 4η.

Δεν είναι δυνατό να αγοράζουμε ένα πανάκριβο μηχάνημα και να μη μπορούμε στη συνέχεια να κάνουμε την απόσβεσή του.


Είχε έρθει προ καιρού μία φίλη και συνάδελφος, η οποία ήξερε ότι ασχολούμαι με τα μηχανήματα (γιατί σας λέω ότι δεν μπορώ να καταλάβω την αγορά..) και η οποία δεν μου είχε χτυπήσει ποτέ την πόρτα και μου λέει :

"Χρήστο πνίγομαι, θέλω 2000 €, γιατί πήγα κι αγόρασα ένα από τα πιο ακριβά μηχανήματα της αγοράς."


Εγώ το έλεγα σε συναδέλφους - κι έχασα πελάτες έτσι - ότι για να σε συμφέρει το Leasing, θα πρέπει πάνω από το 25% των εισοδημάτων σου να πηγαίνει στην εφορία, αλλιώς δεν σε συμφέρει. Ας λένε οι έμποροι ότι θα στα "πληρώνει" η εφορία. Αυτό δεν ισχύει αν δεν είναι υψηλός ο φόρος που πληρώνεις.


Βρέθηκε λοιπόν η συνάδελφος στη δυσάρεστη θέση να χάνει το μηχάνημα, γιατί την έπνιξαν τα leasing. Πήγε και πήρε το "όνομα" και το πλήρωσε πανάκριβα εν γνώσει της. Θα μπορούσε να είχε έρθει σ' εμένα τουλάχιστον για να με συμβουλευτεί , να μου πει "Βρε Χρήστο, εσύ που ασχολήθηκες μ' αυτά, πες μου τουλάχιστον, τί να προσέξω".

Γιατί να αγοράσεις ένα μηχάνημα π.χ. με κάμερες, αφού οι κάμερες αλλάζουν από μέρα σε μέρα; Γιατί να επενδύσει κάποιος 5, 10 και 20.000 € σε ένα αντικείμενο που σε 1-2 χρόνια θα είναι "άχρηστο" και ξεπερασμένο;

Στα 3-4 χρόνια που ασχολούμαι με αυτή τη δουλειά, έχω δει χιλιάδες μοντέλα και εταιρείες να εμφανίζονται και να εξαφανίζονται. Δεν τις λαμβάνουν υπόψη τους αυτές τις παραμέτρους οι συνάδελφοι.

Έρχονται καλοπροαίρετα και θέλουν να αγοράσουν ένα καλό μηχάνημα για να γίνουν καλοί γιατροί, αλλά δεν έχουν ιδέα τί είναι καλό μηχάνημα, τί τους είναι απαραίτητο και ποιές οικονομο-τεχνικές παραμέτρους θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους.


Το συζητούσα με έναν φίλο ο οποίος είναι καθηγητής στη Νομική, στον τομέα Υγείας και Οικονομικών και μου έλεγε να γράψουμε ένα άρθρο για να αντιληφθούν οι οδοντίατροι ότι κάθε αγορά έχει ένα οικονομικό κόστος που κάποια στιγμή θα πρέπει να αποσβέσεις, αλλιώς δεν έχει νόημα. Αυτό δεν το ξέρουν. Δεν το έχουν συνειδητοποιήσει.

Δηλαδή το να αγοράσω εγώ ένα μηχάνημα που σε 5 χρόνια η τεχνολογία ή η μόδα θα το βγάλει έξω από την παραγωγή, χωρίς να έχω πάρει τα λεφτά μου πίσω, δεν μπορώ να το καταλάβω.


   
 
Μελλοντικές σκέψεις
   
 


Αυτά όμως για να περάσουν στους συναδέλφους χρειάζονται βάθος χρόνου κι εγώ θα μπορούσα να περιμένω περισσότερο αν είχα καλύτερο συνεταίρο.

Δε σας κρύβω ότι συζητώ με έναν συνάδελφο που τον ενδιαφέρει, να ξεκινήσουμε πάλι. Δεν ξέρω αν θα προχωρήσει. Βλέπετε στην πρώτη δουλειά υπήρχε και ο ενθουσιασμός.


- Στη δεύτερη θα υπάρχει η εμπειρία.

- Πριν από 3 χρόνια υπήρχε και η πίστη ότι ο συνάδελφος θα με καταλάβαινε όπως του μιλούσα, αλλά αυτό δε συνέβη. Υπήρξαν εξαιρέσεις, αλλά σίγουρα θέλει βάθος χρόνου.

Πιστεύω ότι υπάρχει έδαφος στην Ελλάδα για μία πολύ σωστή εταιρεία. Υπάρχουν καταρτισμένοι άνθρωποι στο χώρο, αλλά ίσως φταίει το πνεύμα της αγοράς που δεν μπορεί να αλλάξει εύκολα.


- Είναι λογικό ότι για να επιβιώσει μία επιχείρηση σε μία αγορά, θα πρέπει η συμπεριφορά της να είναι στοιχειωδώς συμβατή με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα

- Ναι. Διαφορετικά ή θα σε χτυπήσουν ή θα πρέπει να είσαι όπως ήμουν εγώ, που δεν είχα καμία ανάγκη οικονομική. Θα μπορούσα να πω ότι το έκανα σαν hobby. Ήθελα να μου αποφέρει κέρδος, αλλά κι αν δεν μου απέφερε δεν θα πεινούσαν τα παιδιά μου. Να μη σας πω ότι τα παιδιά μου ούτε που το κατάλαβαν ότι ασχολήθηκα και με αυτό.


- Αισθανθήκατε απογοήτευση από την έκβαση του εγχειρήματος;

- Οτιδήποτε δε σου πάει καλά στη ζωή ή το σβήνεις παντελώς  ή σε κάνει να θέλεις περισσότερο να αποδείξεις ότι δεν φταις εσύ που δεν πήγε καλά.


- Αυτό χαρακτηρίζει ανθρώπους που δεν αρκούνται στα κεκτημένα και δοκιμάζουν κι άλλα πράγματα.

- Μπορώ να δω λάθη στις επιλογές μου. Σας ανέφερα τη λάθος επιλογή συνεργάτη. Λάθος ήταν και η επιλογή του χώρου, που ήταν απομεμακρυσμένος. Αν είχα περισσότερο χρόνο, πιστεύω ότι θα μπορούσα να αναστρέψω την κατάσταση.


Στην περίπτωσή μου μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα. Την Οδοντιατρική και το Εμπόριο. Βέβαια κι εδώ στο ιατρείο κάνω κατά μίαν έννοια τον "έμπορο". Δηλαδή πέρα από την επιστήμη μου, πουλάω και κάτι άλλο.

Το εμπόριο όμως είναι ένας διαφορετικός χώρος. Εκεί δεν ήξερα τους κανόνες. Πήγα μόνο με τον ενθουσιασμό και με κάποιες αρχές που τις έχετε κι εσείς , που όμως επίσης δεν είστε έμπορος. Αυτές οι αρχές μπορεί να ταιριάζουν στο χώρο της Οδοντιατρικής, όχι όμως και στο εμπόριο.


Η αποτυχία, από όποια σκοπιά και να τη δει κανείς, δεν θα με κάνει να ξαναμπώ στο εμπόριο με διαφορετικές αρχές, αλλά θα διορθώσω τα σφάλματα που έγιναν στην πορεία και οδήγησαν κάποια στιγμή στο αδιέξοδο.

Μπορεί και πάλι να αποτύχω. Μπορεί η αγορά να είναι πολύ μακριά από αυτό που θεωρώ εγώ ότι θα την αλλάξει.

Αν ο οποιοσδήποτε επιχειρούσε κάτι ανάλογο και περίμενε ότι από τη μία μέρα στην άλλη θα έβγαζε χρήματα, θα έπεφτε έξω στους λογαριασμούς του. Εγώ ούτε το ανέμενα, ούτε στην περίπτωσή μου συνέβη. Όμως το εντοπίζω ότι η πρώτη προσπάθεια δεν απέδωσε εξαιτίας δομής, οργάνωσης και συνεργασίας και εκεί θα εστιάσω την επόμενη φορά.


- Εμείς σας ευχόμαστε καλή επιτυχία σε ότι επιχειρήσετε και σας ευχαριστούμε για τη διάθεσή σας να μοιραστείτε τα συμπεράσματά σας από τον κύκλο ζωής της DENTAL STAR με τους συναδέλφους μας.


previous page







top



copyright © Odontiatriki.gr :  2000-2006

All rights reserved. No part of this website may be reproduced, in any form or by any means, without permission in writing from the webmaster