Αρχική



Κατάλογοι



Επ. Εκδηλώσεις



Βιβλία



Αρχείο



Επικοινωνία






 

$

 






Δεν ήξερες,  δε ρώταγες; 


Γνωρίζοντας τις υψηλές απαιτήσεις που υπάρχουν στις δημιουργικές προσπάθειες, κατανοούμε ότι ένα ατυχές αποτέλεσμα είναι μέσα στα πιθανά ενδεχόμενα. Από την άλλη πλευρά όμως για να μην είμαστε υπέρμετρα ελαστικοί με τις απαιτήσεις που έχουμε από τους εαυτούς μας,  όταν το ποσοστό των εσφαλμένων πληροφοριών  σε κάποιον τομέα φτάνει το 65%, αυτό σημαίνει ότι εκεί υπήρξε συσσώρευση λανθασμένων επιλογών. 

Ελπίζουμε οι καλοί φίλοι να εντοπίσουν αυτή την αστοχία τους και να την περιορίσουν την επόμενη φορά. Κι ακόμα ελπίζουμε να αρέσει και σ' εκείνους όπως και σ' εμάς να μας υποδεικνύουν τα λάθη μας γιατί ο εντοπισμός τους αποτελεί προϋπόθεση για να γινόμαστε καλύτεροι.

Το έχουμε ξαναπεί ότι το διαδίκτυο φαίνεται απατηλά εύκολο πεδίο χωρίς να είναι. Είναι πολύ πιο δύσκολο και πιο απαιτητικό από το χώρο των εντύπων.




Η επιπόλαιη συμπεριφορά των χρηστών 


Εκτός όμως από την πλευρά του εντύπου, υπάρχει και η άλλη πλευρά, αυτή των χρηστών.

Οι διευθύνσεις που δημοσιεύτηκαν και αμέσως μετά καταργήθηκαν ήσαν επαγγελματικές και όχι διευθύνσεις που σχετίζονται με την προσωπική ζωή του καθενός. Εκεί μπορεί ο καθένας να κάνει ότι θέλει, χωρίς αυτό να αφορά εμάς τους υπόλοιπους.

Το λογικό είναι ότι όταν πρόκειται να δώσουμε κάτι στη δημοσιότητα ήμαστε δύο φορές προσεκτικοί. Ασχέτως πόσο υπεύθυνα μπορεί να χειριστεί οποιοσδήποτε τρίτος στοιχεία της επαγγελματικής μας εικόνας, οφείλουμε εμείς οι ίδιοι να παίρνουμε τα μέτρα μας για να την προστατεύσουμε.

Η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι κάτι ανάλογο με την ταχυδρομική μας διεύθυνση και με τον αριθμό του τηλεφώνου μας. Αποφεύγουμε να τα αλλάζουμε συχνά γιατί αυτό μας αποκόπτει και μας απομονώνει από έναν κόσμο που με κόπο χτίζουμε εμείς και ο κάθε επαγγελματίας γύρω μας για να λειτουργήσουμε και να επιβιώσουμε ή να μεγαλουργήσουμε στο οικονομικό περιβάλλον .

Επομένως λίγη παραπάνω ωριμότητα κινήσεων θα ήταν επιθυμητή προς χάριν του ιδίου συμφέροντος (...μόνο κάποιοι που εκκρεμούν εντάλματα συλλήψεως σε βάρος τους θα είχαν ένα καλό λόγο να μετακινούνται διαρκώς,  για να χάνονται τα ίχνη τους).



Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει όμως εκτός από τα έντυπα και με πολλές ηλεκτρονικές τοποθεσίες. Όχι μόνο οι οδοντοτεχνίτες αλλά και οι οδοντίατροι και όλων των ειδών οι χρήστες δίνουν με ευκολία την τρέχουσα ηλεκτρονική τους διεύθυνση δεξιά κι αριστερά, όπου τους ζητηθεί, χωρίς να κρατούν λογαριασμό.

Έτσι όταν αλλάξουν τη διεύθυνσή τους, δεν ξέρουν ποιους θα πρέπει να ενημερώσουν για αυτή την αλλαγή και ανάμεσα στις σχέσεις επικοινωνίας που διακόπτονται με αυτό τον τρόπο μπορεί να υπάρχουν και κάποιες που τους ενδιαφέρουν πραγματικά και δεν θα ήθελαν να έχουν αυτή την κατάληξη.

Από την άλλη μεριά με αυτή τη συμπεριφορά φορτώνουν τις ηλεκτρονικές τοποθεσίες με ανακριβή στοιχεία, υπονομεύοντας την αξιοπιστία του μέσου.




Οι πρόχειρες επιλογές IP ή παροχέα λογαριασμού email


Τρεις είναι οι πιο συνηθισμένες αιτίες για την αλλαγή της ηλεκτρονικής διεύθυνσης.

Η πρώτη είναι να μην είμαστε σίγουροι αν η επιχείρησή μας χρειάζεται ή όχι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Οπότε αν υπάρχει ταυτόχρονα και κάποια οικονομική δυσχέρεια μπορεί άλλοτε να πληρώνουμε και να έχουμε ένα λογαριασμό email κι άλλοτε να διακόπτουμε.

Η δεύτερη είναι να έχουμε επιλέξει πρόχειρα την  εταιρεία παροχής υπηρεσιών διαδικτύου ( Internet Provider ) και αργότερα στην πορεία κάτι δε μας αρέσει, οπότε μόλις λήξει η συνδρομή μας, αλλάζουμε εταιρεία.

Και η τρίτη αιτία είναι να παίρνουμε άκριτα τις διευθύνσεις αλληλογραφίας που προσφέρονται αφειδώς από πολλούς στο διαδίκτυο και λίγο αργότερα είτε να μη μας αρέσει η σχέση μας με την τοποθεσία,  οπότε παύουμε να χρησιμοποιούμε τη διεύθυνση αλληλογραφίας που μας έδωσε, είτε η ίδια η τοποθεσία μπορεί να κλείσει και να καταργηθούν οι διευθύνσεις της.

Ο αυτοσχεδιασμός είναι πολύ καλό στοιχείο για έναν τζαζίστα δεν είναι εξίσου καλός όμως για τις επικοινωνιακές ανάγκες της επιχείρησής μας. Εκεί χρειάζεται  οργάνωση, μεθοδικότητα, και συνέπεια .




Στο ...δια ταύτα


Αν θα έπρεπε να συνοψίσουμε όλα τα προηγούμενα υπό μορφή χρήσιμων οδηγιών για τους επαγγελματίες χρήστες του διαδικτύου θα είχαμε να πούμε τα εξής:

1. Διαλέξτε έναν καλό IP.  Πάνω - κάτω ισχύει το ότι πληρώσεις,  παίρνεις.

2. Ασχοληθείτε με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αν πραγματικά το χρειάζεστε. Αποφασίστε οριστικά αν θα το εντάξετε στις επίσημες μορφές επικοινωνίας με τους πελάτες σας πριν αρχίσετε να το γνωστοποιείτε δεξιά και αριστερά και να το βάζετε σε επαγγελματικές κάρτες, περιοδικά κλπ.

3. Πείτε όχι στις διευθύνσεις ευκαιρίας για επαγγελματική χρήση.  Δείχνουν ερασιτεχνισμό, οικονομική αδυναμία και προκαλούν ερωτηματικά αξιοπιστίας.

4. Τσεκάρετε το ταχυδρομείο (αν είναι για επαγγελματική χρήση) οπωσδήποτε καθημερινά. Ένα συνηθισμένο λάθος που κάνουν πολλοί είναι ότι επειδή παίρνουν λίγα email, ελέγχουν το γραμματοκιβώτιό τους κάθε 10 - 15 ημέρες. Μα αν ήθελε κάποιος να διαβάσετε την επιστολή του μετά από τόσο διάστημα θα επέλεγε το παραδοσιακό ταχυδρομείο ( αν και ούτε αυτό πλέον έχει τέτοιες επιδόσεις ). 

Όταν περνούν πολλές μέρες και ο αποστολέας δεν έχει πάρει κάποια απάντηση, δεν θα νομίσει ότι δεν έχετε διαβάσει ακόμα την επιστολή του, αλλά ότι τη διαβάσατε και για κάποιους λόγους τον αγνοείτε. Επομένως στην καλύτερη περίπτωση απλώς θα δυσαρεστηθεί, στη χειρότερη δε, θα στραφεί σε άλλες λύσεις.

5. Δεν κάνει κακό να μάθετε δυό πράγματα για το πρόγραμμα ταχυδρομείου που χρησιμοποιείτε. Μπορεί να μην είναι αυτοκίνητο για να σας σκοτώσει αν δεν ξέρετε να το οδηγείτε, αλλά τουλάχιστον ενημερωθείτε για τα βασικά. Θα σας γλιτώσει από διάφορα προβλήματα και δυσλειτουργίες, χαμένες επιστολές, προβλήματα αναγνωσιμότητας,  αδυναμία αποστολής στοιχείων όπως οι εικόνες και τα συνημμένα αρχεία  κλπ.

6. Να διαθέτετε πρόγραμμα κατά των ιών που να ελέγχει τις επιστολές που στέλνετε. Αν δημιουργήσετε σοβαρό πρόβλημα σε κάποιον, είναι βέβαιο ότι δεν θα έχει τα καλύτερα συναισθήματα και την ιδεωδέστερη γνώμη για την επαγγελματική σας οργάνωση.

7. Η ευγένεια ( ... optional ) . Πριν από πολλά χρόνια το γράψιμο μίας επιστολής ήταν ολόκληρη τελετουργία. Φώναζαν γραμματιζούμενους ανθρώπους του γυμνασίου, φτιαχνόντουσαν ειδικοί πρόλογοι με αναφορές στην καλή υγεία και διάφορες ευγενείς ευχές,  υπήρχαν απαραιτήτως κάποια καλολογικά στοιχεία και η ανάλογη δόση λογιότητας στο ύφος και συνήθως επίλογοι με ειδικό βάρος.
 
Τώρα έχουμε κάπως στεγνώσει από συναισθήματα και διαθέσιμο χρόνο και θεωρούμε πως πρέπει να αναφερόμαστε τηλεγραφικά και μόνο στο κύριο αίτημά μας. Όμως αν και η τεχνολογία αλλάζει πολύ γρήγορα το περίβλημα της ζωής μας, οι βαθύτερες ανάγκες μας για ποιότητα ανθρώπινης επικοινωνίας εξακολουθούν να είναι σημαντικές.



FIN



previous page





top




copyright Odontiatriki.gr 2000-2002