Αρχική



Κατάλογοι



Επ. Εκδηλώσεις



Βιβλία



Αρχείο



Επικοινωνία






 

$

 










Υπάρχει κοινή ορολογία ;


Όπως προαναφέραμε, στα πλαίσια αυτής της έρευνας κάναμε εκατοντάδες ώρες συζήτησης με διαφορετικούς ανθρώπους. Ένα από τα σημαντικά συμπεράσματα που προέκυψαν είναι ότι στην αγορά δεν υπάρχει κοινή ορολογία περιγραφής των εξαρτημάτων και των λειτουργιών του οδοντιατρικού μηχανήματος .

Ήταν συχνό το φαινόμενο να μας εξηγεί κάποιος τη σημασία ενός όρου, ο επόμενος συνομιλητής μας να απορρίπτει την προηγούμενη ερμηνεία και να την αντικαθιστά με μία άλλη και ένας τρίτος στη συνέχεια να έχει άγνοια και των δύο ερμηνειών και να μας ζητάει να του εξηγήσουμε για τι πράγμα του μιλάμε.

Η απουσία συμφωνίας πάνω σε μία κοινή και αξιόπιστη ορολογία καθιστά δυσκολότερη την αντικειμενική περιγραφή ενός μηχανήματος και τη σύγκριση των μηχανημάτων μεταξύ τους.


Ελπίζουμε η προσπάθεια που κάνουμε να παρουσιάσουμε με ενιαίο και αντικειμενικό τρόπο τα χαρακτηριστικά ενός οδοντιατρικού μηχανήματος, να προκαλέσει μία ζύμωση που θα καταλήξει στην οριστικοποίηση μίας αξιόπιστης ορολογίας, αποδεκτής και κατανοητής από όλους.


Θα αναφέρουμε τρία παραδείγματα που δείχνουν μερικές πλευρές της σύγχυσης που επικρατεί.

Α.  Ρωτήσαμε τους επιχειρηματίες να μας πουν ποιες εντολές μπορούν να δοθούν προς το μηχάνημα από τη θέση του βοηθού.  Μία από τις απαντήσεις που συναντήσαμε αρκετές φορές ήταν το "κουδούνι". Εννοούσαν δε με αυτό, ότι όταν χτυπήσει το κουδούνι της εξώπορτας του ιατρείου, μπορεί ο βοηθός πατώντας ένα συγκεκριμένο πλήκτρο να ανοίξει την εξώπορτα. 

Το πλήκτρο αυτό έχει επάνω του συνήθως ζωγραφισμένο ένα κουδούνι. Προφανώς όμως η ενέργεια που κάνει το μηχάνημα είναι "άνοιγμα εξώθυρας". 
Ο όρος "κουδούνι" δεν αντιστοιχεί λογικά στη συγκεκριμένη ενέργεια, αλλά έχει μόνο έμμεση σχέση μαζί της.

Β.  'Ενας οδοντίατρος ενημερώνει το service του μηχανήματος ότι έχει χαλάσει το micromotor του. Του δίνεται λοιπόν η οδηγία να το στείλει για επισκευή. Ο μεν οδοντίατρος στέλνει τη χειρολαβή του micromotor, στο δε service περιμένουν να τους στείλει το μοτέρ του micromotor.


Γ.  Ζητάμε από ένα τεχνικό να μας πει ποια είναι τα βασικά σημεία από τα οποία θα καταλάβουμε την ποιότητα ενός αεροσυμπιεστή . Μεταξύ άλλων μας απαντάει, ότι πολύ μεγάλη σημασία έχει η χωρητικότητα του κάδου του. Αντιθέτως, ο επόμενος τεχνικός που επισκεφθήκαμε, μας λέει ότι αυτό το χαρακτηριστικό είναι τόσο ασήμαντο που δεν χρειάζεται καν να το αναφέρουμε.  


Αυτή η σύγχυση μας αγγίζει όλους και είναι πολύ πιο σοβαρή και πολύπλοκη από αυτό που περιγράψαμε. Αποτελεί πρόσφορο έδαφος για παρεξηγήσεις και παραπληροφόρηση κατά την περίοδο της αγοράς του εξοπλισμού.  Γι' αυτό στις εκπεφρασμένες προθέσεις μας είναι η δημιουργία ενός λεξικού τεχνικών όρων, που φιλοδοξούμε να εξελιχθεί με το πέρασμα του χρόνου σε ένα ολοκληρωμένο τεχνικό εγχειρίδιο για τον οδοντιατρικό εξοπλισμό.

 

SOS :  Φτιάξτε τη λίστα σας


Εκείνο που θα πρέπει να έχετε ξεκαθαρίσει μέσα σας, όταν ξεκινήσετε τη διαδικασία αγοράς μίας οδοντιατρικής μονάδας είναι το ποιος αποφασίζει : 

Εσείς και μόνο εσείς. 

Μην αφήσετε την άγνοιά σας πάνω σε τεχνικά θέματα να αποτελέσει την κερκόπορτα από την οποία ο πωλητής του εξοπλισμού θα μπει και θα επηρεάσει την απόφασή σας για το τι χρειάζεστε.

Εσείς έχετε την αποκλειστική ευθύνη να περιγράψετε με κάθε λεπτομέρεια στον επιχειρηματία τον εξοπλισμό που θέλετε να έχει η μονάδα που θα αγοράσετε. 

Μην περιμένετε να συμβεί το ανάποδο. Δηλαδή να σας περιγράψει κάθε επιχειρηματίας, τι εξοπλισμό έχει επάνω του κάθε μηχάνημα που σας παρουσιάζει, γιατί θα σας πει (και θα έχει δίκιο) ότι μπορεί να βάλει επάνω στο κάθε μηχάνημα ότι εξοπλισμό του ζητήσετε.



Πριν αρχίσετε λοιπόν να επισκέπτεστε εκθέσεις μηχανημάτων, θα πρέπει να καθίσετε και να φτιάξετε μία λίστα που θα περιλαμβάνει όλα τα μέρη του εξοπλισμού που έχετε αποφασίσει ότι χρειάζεστε. Στην κορυφή της λίστας θα ξεκινήσετε να βάζετε αυτά που θεωρείτε απολύτως απαραίτητα και όσο κατεβαίνετε τη λίστα θα βάζετε αυτά που θεωρείτε λιγότερο αναγκαία ή προαιρετικά. 

Όταν επισκεφθείτε τις εκθέσεις που έχετε υπόψη σας και δείτε το κόστος των πραγμάτων που έχετε συμπεριλάβει στη λίστα σας, ίσως διαπιστώσετε ότι τα χρήματά σας δεν επαρκούν για να τα αγοράσετε όλα. 

Θα χρειαστεί ενδεχομένως να τραβήξετε μία γραμμή στο μέσο ή στο κάτω μέρος της λίστας, πάνω από την οποία θα βρίσκονται αυτά που μπορείτε να αποκτήσετε σε πρώτη φάση και από κάτω θα υπάρχουν αυτά τα οποία θα αφήσετε για αργότερα.



Αυτός ο τρόπος προετοιμασίας διασφαλίζει ότι θα κάνετε ορθολογική ιεράρχηση των αναγκών σας και ότι θα αγοράσετε πρώτα τα πράγματα που έχουν προτεραιότητα. Το δεύτερο όφελος με αυτή τη μέθοδο είναι ότι παρουσιάζοντας μία συγκεκριμένη λίστα εξοπλισμού σε κάθε έκθεση που επισκέπτεστε, θα πάρετε τιμές που θα είναι μεταξύ τους συγκρίσιμες, αφού θα αναφέρονται στον ίδιο αριθμό και είδος εξαρτημάτων.

Αν δεν είστε προετοιμασμένοι για κάτι τέτοιο, θα κάνετε το πιο συνηθισμένο λάθος των νέων οδοντιάτρων. Θα αφήσετε τον πωλητή να μπει στα χωράφια σας και να σας υποδείξει τις ανάγκες σας σε εξοπλισμό. Με ποιο κριτήριο αλήθεια; Μην σας διαφεύγει ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι οδοντίατροι και ότι οι οδοντιατρικές τους γνώσεις είναι λίγες και εμπειρικές. 


Ο εξοπλισμός είναι το μέσο δια του οποίου ο οδοντίατρος καλείται να εφαρμόσει τις επιστημονικές του γνώσεις πάνω στους ασθενείς του. Επομένως το μοναδικό κριτήριο που θα καθορίσει τις προδιαγραφές και τη σύνθεση του εξοπλισμού που χρειάζεστε είναι η οδοντιατρική επιστήμη, αυτά που μάθατε στο πανεπιστήμιο. 

Όσο άπειρος κι αν αισθάνεται ένας οδοντίατρος σε αυτή τη φάση της επαγγελματικής του εξέλιξης, δεν παύει να είναι ο επιστήμονας και δεν επιτρέπεται να παρασυρθεί από την εμπειρική γνώση ή την εμπορική ικανότητα του πωλητή που θα συναντήσει.....



 

back

next




copyright Odontiatriki.gr 2000-2003