Οδοντιατρική Σύννεφα
Ημερολόγιο
Metadata

Τελευταία δημοσίευση:
28 Ιουλίου 2013

Αρχική δημοσίευση:
7 Οκτωβρίου 2001

Συντάκτης:
Οδοντιατρική
Validators
Ο οδοντίατρος, ο ιστότοπός του και ο ασθενής
Website
Η πρόσβαση στο ευρύ κοινό και ο έλεγχος της πληροφόρησης
Η δημιουργία μίας τοποθεσίας στο διαδίκτυο από έναν οδοντίατρο, ανοίγει μία σημαντική δυνατότητα επικοινωνίας με το ευρύ κοινό που δεν υπήρχε πριν. Από αυτό το άγνωστο και απροσπέλαστο στο παρελθόν κοινό, με το πέρασμα του χρόνου, κάποιοι θα γίνουν οι νέοι μας ασθενείς.

Αυτοί οι άνθρωποι μέχρι τώρα έπαιρναν τα ερεθίσματα και τις αρχικές πληροφορίες για να πλησιάσουν έναν οδοντίατρο είτε από τις συστάσεις κάποιου γνωστού, είτε περνώντας έξω από το ιατρείο του, είτε ψάχνοντας στις σελίδες του χρυσού οδηγού κοκ.

Με αυτούς τους "παραδοσιακούς" τρόπους η εικόνα που είχε ο ασθενής για έναν οδοντίατρο ήταν έμμεση και ελλιπής. Δημιουργώντας όμως μία τοποθεσία στο διαδίκτυο, ο οδοντίατρος έχει άμεσο έλεγχο των πληροφοριών που δίνει στον υπόλοιπο κόσμο, για τον εαυτό του. Αξιοποιώντας το διαδίκτυο, ο οδοντίατρος μπορεί πλέον να παρουσιάσει την επαγγελματική του εικόνα με τρόπο ολοκληρωμένο και ακριβή.

Με άλλα λόγια το διαδίκτυο άνοιξε νέους ορίζοντες στους οδοντίατρους. Τώρα απέκτησαν πρόσβαση σε ένα τεράστιο άγνωστο κοινό και θα πρέπει να βρουν τους κατάλληλους τρόπους για να το προσεγγίσουν σωστά.
Ο ιστότοπος και η σχέση γιατρού-ασθενή
Για να μπορέσει ο ιστότοπος ενός οδοντίατρου να γίνει κρίκος διασύνδεσης με τον ασθενή, θα πρέπει να περιέχει ορισμένα συγκεκριμένα στοιχεία. Για να τα προσδιορίσουμε αυτά τα στοιχεία, θα πρέπει να δούμε τα πράγματα από τη μεριά του ασθενή.

Τέσσερις είναι συνήθως οι λόγοι που μπορούν να φέρουν έναν ασθενή σε μία οδοντιατρική τοποθεσία.
  1. Ο ασθενής μπορεί να είναι ένας άγνωστος που αναζητά στο διαδίκτυο εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες για κάποιο οδοντιατρικό του πρόβλημα
  2. Ο ασθενής βρίσκεται σε αναζήτηση οδοντίατρου
  3. Ο ασθενής μπορεί να έχει μερικές πληροφορίες για κάποιον οδοντίατρο και θέλει να μάθει περισσότερα γι' αυτόν
  4. Ο ασθενής μπορεί να ανήκει στην "πελατεία" του γιατρού και χρειάζεται κάποια χρηστική πληροφορία
Η δόμηση ενός ιστότοπου
Μία τοποθεσία θα πρέπει να χτίζεται με βάση το ότι ο επισκέπτης της δεν γνωρίζει τίποτα για τον οδοντίατρο. Είναι προφανές ότι είναι καλύτερο να δοθεί πλήρης ενημέρωση και να αφήνεται στον ασθενή η δυνατότητα να επιλέξει ποιές από τις προσφερόμενες πληροφορίες τον ενδιαφέρουν και ποιές όχι.

Αυτό στην πράξη σημαίνει τοποθεσίες με αρκετές ιστοσελίδες, με ενότητες πληροφοριών. Θεωρούμε όμως πολύ λογικό, αν δεν έχετε αυτή τη δυνατότητα, τουλάχιστον ξεκινήστε στην αρχή με έναν ιστότοπο που θα έχει μία μόνο σελίδα, με τις στοιχειώδεις πληροφορίες που σας αφορούν και με το πέρασμα του χρόνου και την αύξηση του ενδιαφέροντος του κόσμου για το διαδίκτυο μπορείτε να προσθέσετε περισσότερες.

Ιστότοπος με μία μόνο ιστοσελίδα είναι πολύ καλύτερη επιλογή, από έναν οδοντίατρο χωρίς καμία πληροφορία για τον ίδιο, στο διαδίκτυο.
Το είδος των πληροφοριών
Είναι βέβαιο ότι οι εντυπώσεις του ασθενούς από έναν οδοντιατρικό ιστότοπο θα επηρεαστούν τόσο από το είδος, όσο και από αυτή καθεαυτή την αξία των πληροφοριών που περιέχει ένας ιστότοπος.

Ο ασθενής ενδιαφέρεται να μάθει μερικά βασικά πράγματα για τον γιατρό. Ποιός είναι, τί εκπαίδευση έχει, πού βρίσκεται το ιατρείο του, ποιές είναι οι ώρες λειτουργίας του, πώς μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του, αν ο συγκεκριμένος γιατρός είναι ο κατάλληλος που μπορεί να τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του, με ποιούς θεραπευτικούς τρόπους, πόσο θα χρειαστεί να πληρώσει κ.α.

Γι αυτό το λόγο μέσα στις ιστοσελίδες του γιατρού θα πρέπει να υπάρχουν απαντήσεις για τις πιο κοινές απορίες των ασθενών.

Είναι χρήσιμο για τον γιατρό να αναφέρει ότι είναι διατεθειμένος να απαντήσει με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε τυχόν απορίες που δεν καλύπτονται από το περιεχόμενο του ιστότοπού του. Αυτό δεν αποτελεί παραχώρηση προς τον ασθενή, αφού ούτως ή άλλως ένας γιατρός και κατ' επέκταση ένας ιστότοπος που σέβεται τον εαυτό του, οφείλει να απαντάει σε κάθε επιστολή που δέχεται.
Η ποιότητα των πληροφοριών
Η κρίσιμη επιδίωξη μίας οδοντιατρικής τοποθεσίας, είναι η κατάκτηση της εμπιστοσύνης και η εξυπηρέτηση του ασθενή. Η επίτευξη αυτού του στόχου εξαρτάται από το τί "λέγεται" και το πώς "λέγεται" μέσα στον ιστότοπο.

Η ποιότητα ενός γιατρού είναι δεδομένη, όποια κι αν είναι. Η ποιότητα όμως του ιστότοπού του θα παίξει μεγάλο ρόλο, στο πεδίο των εντυπώσεων. Μπορεί ένας γιατρός μετρίων δυνατοτήτων να αποκτήσει μία εντυπωσιακή τοποθεσία κι ένας πολύ καλός γιατρός μία τοποθεσία που τον αδικεί, γι' αυτό τίποτα δεν θα πρέπει να αφήνεται στην τύχη.

Έχει μεγάλη σημασία πόσο αξίζουν οι πληροφορίες που παρουσιάζονται στο οδοντιατρικό ιστότοπο (π.χ. αν ο οδοντίατρος φοίτησε σε πολύ καλά πανεπιστήμια, αν έχει ακαδημαϊκούς τίτλους, αν έχει πολύχρονη κλινική εμπειρία κ.α.), το πώς διατυπώνονται (με φιλικό τόνο ή με διαφημιστική επιτήδευση), αν είναι συγκροτημένες και κατανοητές ή αποσπασματικές και δυσνόητες και βέβαια το πώς παρουσιάζονται από απόψεως ηλεκτρονικής μορφής (αν δηλαδή η τοποθεσία είναι λειτουργική, κατατοπιστική, καλαίσθητη, ενδιαφέρουσα κλπ.)
Η εξοικείωση μειώνει την απόσταση
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ασθενής θέλει να νοιώσει εξοικείωση με έναν οδοντίατρο που δεν γνωρίζει και ότι η γνώμη που θα σχηματίσει για τον γιατρό θα γίνει και με το μυαλό και με το συναίσθημα. Ο ασθενής χρειάζεται, για να εμπιστευθεί κάποιον άγνωστο για γιατρό του, να τον νοιώσει οικείο, ειλικρινή, προσιτό, καταρτισμένο, ικανό, συνεργάσιμο και μέσα στις οικονομικές του δυνατότητες.

Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλοι οι οδοντίατροι στην Αμερική έχουν τη φωτογραφία τους στην αρχική σελίδα του ιστότοπού τους, γιατί το να δεις το πρόσωπο του γιατρού μειώνει την ανασφάλεια και την απόσταση ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που δεν γνωρίζονται.

Επίσης σχεδόν πάντα συναντάς φωτογραφίες του προσωπικού (γραμματέων, βοηθών, τεχνικού προσωπικού) και των χώρων του ιατρείου. Ο κυριότερος λόγος είναι ότι μέσα από την εικόνα επιδιώκεται η εξοικείωση, η ενημέρωση και η μείωση του φόβου του ασθενή για το άγνωστο.
Η αξιοσύνη του γιατρού
Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι που επιμένουν οι περισσότεροι είναι οι σπουδές, οι τίτλοι, τα αξιώματα και τα δείγματα της δουλειάς τους.

Όλα αυτά έχουν σχέση με την αξιοσύνη του γιατρού και την ποιότητα των ιατρικών υπηρεσιών που προσφέρει. Αυτή είναι άλλωστε και η κυριότερη προσδοκία του ασθενή από αυτή τη σχέση.
Η ανθρώπινη πλευρά της σχέσης
Ο ιστότοπος του οδοντίατρου θα πρέπει πέρα από την επιστημοσύνη του γιατρού να έχει και ένα τόνο ανθρώπινης ευαισθησίας. Η εγκαρδιότητα είναι πάντοτε ένα συν στις σχέσεις των ανθρώπων και η σχέση του γιατρού με τον ασθενή είναι κάπου στο ενδιάμεσο μεταξύ μίας προσωπικής και μίας επαγγελματικής σχέσης.
Η αγωνία για την υγεία και η κατεύθυνση του ασθενή
Οι ασθενείς βρίσκονται σε μία ιδιαίτερη ψυχική διάθεση όταν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της υγείας τους. Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι πριν φθάσουν στον ίδιο τον γιατρό για να βοηθηθούν, έρχονται πρώτα σε επαφή με τον ιστότοπό του.

Άρα η θεραπευτική προσέγγιση του γιατρού αρχίζει πριν ακόμα συναντήσει τον ασθενή του. Έτσι είναι χρήσιμο στον οδοντιατρικό ιστότοπο να υπάρχουν πληροφορίες για τα κυριότερα οδοντιατρικά νοσήματα, γιατί ο ασθενής πρώτα από όλα θέλει να ξέρει (ποιό είναι το πρόβλημά του, τη σοβαρότητά του, αν αντιμετωπίζεται, πώς και με τί αποτελέσματα).

Για κάποιες περιπτώσεις π.χ. πόνου, μπορούν να υπάρχουν κάποιες συμβουλές που μπορούν να τύχουν άμεσης εφαρμογής και πάντως ανεξάρτητα από τη φύση του προβλήματος θα πρέπει να δίνεται στον ασθενή η κατεύθυνση για το πώς πρέπει να χειριστεί το πρόβλημά του.
Κατασκευή επαγγελματικών ιστοσελίδων από την Οδοντιατρική
Θα μπορούσαν να ειπωθούν πολλά ακόμα, αλλά συνοψίζοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η σκοπιμότητα της ύπαρξης μίας οδοντιατρικής τοποθεσίας είναι πρωτίστως η εξυπηρέτηση των αναγκών του ασθενούς και κατά δεύτερο λόγο (και πάντα δια του ασθενούς) η εξυπηρέτηση των αναγκών του γιατρού.

Η Οδοντιατρική είναι ο μόνος δικτυακός τόπος όπου οδοντίατροι κατασκευάζουν ιστοσελίδες για οδοντίατρους.

Όντας ειδικοί στο Οδοντιατρικό Διαδίκτυο μπορούμε να δώσουμε απαντήσεις πάνω σε αυτά τα θέματα, γι' αυτό μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να μας υποβάλλετε τις απορίες σας. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε στη διάθεσή σας 24 ώρες το 24ωρο, όλες τις ημέρες του χρόνου.
© Copyright : Odontiatriki.gr 2000-2021
All rights reserved. No part of this website may be reproduced, in any form or by any means,
without permission in writing from the webmaster